O ile łatwiej jest zrozumieć matematykę jeśli połączy się ją z zabawą, przekonali się czwartoklasiści z gminy Dobczyce, którzy przez trzy dni uczestniczyli w zajęciach prowadzonych przez wykładowców Politechniki Krakowskiej, które odbywały się w ramach projektu „Kalejdoskop Matematyczny”. Dowiedzieli się, że matematyka to nie tylko liczby, to również skomplikowane zależności wzorów, kolorów czy nawet splotów. Zajęcia przeprowadzone zostały w sposób niezwykle ciekawy, mocno angażując dzieci w ich przebieg.Uczniowie mogli poczuć się jak prawdziwi studenci, gdyż przez 2 dni wykłady odbywały się w kompleksie Politechniki Krakowskiej. Tam mogli zobaczyć jak pracuje drukarka 3D, jak z kilku kawałków papieru stworzyć sześcian, rozwiązywali zagadki logiczne, które przygotowane zostały w formie zabawy np. przy użyciu pentomino. W spotkaniu, które odbyło się w Dobczycach wraz z dziećmi uczestniczyli dorośli, którzy równie mocno zaangażowali się w zagadki i zadania przygotowane przez wykładowców. Młodym matematykom dyplomy uczestnictwa w projekcie wręczyli dr Mariusz Jużyniec i burmistrz gminy i miasta Dobczyce Tomasz Suś.„Jestem bardzo wdzięczny, że dzieci z gminy Dobczyce mogły wziąć udział w projekcie. Zajęcia przygotowane przez Politechnikę Krakowską zachwyciły naszych uczniów, którzy już dziś planują studia na Państwa uczelni” – zwrócił się do wykładowców burmistrz Tomasz Suś. W projekcie wzięło udział ponad 70 uczniów klas czwartych z sześciu szkół podstawowych z terenu gminy Dobczyce.
Projekt „Kalejdoskop Matematyczny” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020 w ramach Osi priorytetowej III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym.