14 marca to Międzynarodowy Dzień Matematyki, ale w tym dniu swoje święto obchodzi też liczba Pi. Datę wybrano nieprzypadkowo – w Stanach Zjednoczonych zapisuje się ją jako 3.14, co stanowi jej przybliżoną wartość. W naszej szkole również obchodziliśmy to ważne święto – uczniowie od klas pierwszych po ósme przyłączyli się do świętowania i to nie tylko na matematyce, ale również na innych przedmiotach. Tego dnia uczniowie klas 1-3 tworzyli piękne prace plastyczne zawierające liczbę pi lub prace złożone z kół, których pole można obliczyć właśnie przy pomocy liczby pi. W starszych klasach uczniowie na matematyce poznali historię liczby Pi i zapoznali się z ciekawostkami na jej temat. W czasie zajęć uczniowie mierzyli średnice i obwody dużych i małych okręgów, a następnie wykonując odpowiednie dzielenie przekonali się, że liczba Pi zwana ludolfiną – to stała matematyczna, która określa stosunek obwodu koła, do długości jego średnicy. Na języku polskim dokonywali analizy wiersza Wisławy Szymborskiej, kilku pi-ematów oraz tworzyli własne, tym samym wpisując się w ogólnopolski projekt #mistrzyniszymborska. Uczniowie mieli okazję wysłuchać piosenki o liczbie Pi, a na plastyce czy informatyce stworzyć prace związane z tą liczbą. W tym dniu został rozstrzygnięty Szkolny Konkurs Matematyczny ,,Mistrz Cyrkla” dla uczniów kl.4-6. Tytuł Mistrza otrzymał Paweł Klimek uczeń klasy 4a, a wyróżnienia otrzymali: Aurelia Jamka (4b), Julia Widła (6b), Daria Stefanik (6b), Oliwier Masełko (4b) i Gabriel Mazur (4a). Na zajęciach wykorzystano kalkulatory, które zostały zakupione w ramach realizowanego w naszej szkole projektu pn. „Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych”. B. O.