14.03 – Dzień liczby Pi. Z tej okazji Królowa nauk (matematyka) odwiedziła Królową poezji (Wisława Szymborska) i tak powstał projekt międzyprzedmiotowy, który dziś został zrealizowany w klasach 8a i 8b.Uczniowie tych klas byli nieco zdziwieni, gdy okazało się, że mają jednocześnie lekcję polskiego i matematyki. Szybko jednak zorientowali się, że te dwa przedmioty mogą mieć ze sobą wiele wspólnego, bo ich nauka polega na rozwijaniu myślenia logicznego. Na początku lekcji przydały się nam linijki i miarki krawieckie – mierząc obwód i średnicę różnych okrągłych przedmiotów, sprawdzaliśmy, czy na pewno 3,14 to dobry wynik. Następnie dokonaliśmy interpretacji wiersza W. Szymborskiej „Liczba Pi”, żeby zbadać, dlaczego autorka uznała tę liczbę za „godną podziwu”. Na koniec, aby zapamiętać jak najwięcej cyfr składających się na liczbę Pi, uczniowie układali „pi-ematy” .Lekcja doskonale wpisała się w realizowany w naszej szkole ogólnopolski projekt #mistrzyniszymborska Oczywiście temat dzisiejszego święta pojawił się też w innych klasach – o tych działaniach jeszcze opowiemy. Rozstrzygnięty został również konkurs na szkolnego Mistrza cyrkla – został nim Paweł Klimek z klasy 4a.Na zajęciach wykorzystano kalkulatory, które zostały zakupione w ramach realizowanego w naszej szkole projektu pn. „Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych”. Dzięki temu grantowi w szkole realizowane są dodatkowe kółka przedmiotowe i zajęcia rozwijające kreatywność.